Energizante naturale pentru sportivi si nu numai!

http://media.roportal.ro/upload/Image/_iunie_2010/alimentatie-sanatoasa.jpgO bautura energizanta sau un baton de cereale sunt indispensabile pentru un sportiv de performanta sau amator. Insa nu toti le cumpara din comert. Foarte multe energizante sunt complet naturale, isi fac efectul imediat si sunt mult mai sanatoase decat cele din comert.

Mai multe studii au aratat ca laptele cu cacao poate avea aceleasi efecte, daca nu chiar mai bune decat bauturile din comert pentru sportivi, fiind un energizant natural: laptele contine proteine, iar cacao ofera tonusul de care ai nevoie in timpul antrenamentelor.

Aproape fiecare sportiv are 0 reteta proprie pentru a obtine energie, arata Care2.com.

Sucul de sfecla rosie este un energizant natural: studiile au aratat ca ciclistii care beau suc de sfecla rosie inainte de un eveniment sportiv isi pot imbunatati performantele cu pana la 20%. Sfecla contine acid azotic, ce ajuta muschii sa nu consume foarte multa energie in timpul antrenamentelor.

Apa cu suc de cocos este de asemenea o bautura perfecta pentru cei care vor sa faca sport: este bogata in potasiu si sodiu, insa nu are cantitatile mari de zahar pe care le contin bauturile sportive. Sucul de muraturi este la randul sau util unui sportiv, in sensul ca are efectul de a reduce durerile musculare. Specialistii sunt de parere ca zeama de la muraturi inlocuieste sodiul si lichidele pierdute in timpul transpiratiei, iar aciditatea otetului ajuta la reducerea crampelor.

Un avantaj al sportivilor este ca pot fi prieteni cu dulciurile, dar si cu orice alimente care contin carbohidrati. Glucoza din bomboane, spre exemplu, sau cartofii copti iti pot oferi toata energia de care ai nevoie in timpul unui antrenament.

Lucrurile care te ajuta sa te energizezi nu sunt doar cele care te umplu de muschi. Si asta pentru ca nu doar sportivii care “pompeaza” in muschi pot si vor sa foloseasca energizante, ci si tu si prietenele tale. In esenta, le poate folosi oricine. Uneori apelam la ele chiar fara sa ne gandim la asta sau fara sa stim ca un aliment sau altul ne va oferi, pe langa gustul sau, si un strop in plus de energie. Nu toate energizantele sunt sinonime cu substantele interzise; am putea chiar spune ca cele mai multe dintre ele nu sunt.

Bei, nu-i asa, cate un ceai sau cate o cafeluta? Dar, probabil, nu-ti pui prea multe intrebari legate de posibilele definitii ale substantelor continute de ele. Observi, insa, ca fara ceasca de dimineata nu te poti trezi complet, iar cu acest fapt te-ai obisnuit de mult timp. Hai sa aflam impreuna care dintre plantele din gradinitele sau ghivecele noastre ne pot ajuta sa ne umplem de energie. Iar daca nu le putem cultiva sau culege noi, sa stim ce sa cumparam de la magazinul cu produse naturiste.

Legenda spune ca un pastor a observat cum caprele sale deveneau pline de energie, chiar agitate, dupa ce mancau niste fructe rosii din anumite tufe.

El a cules fructele si le-a dat unui reprezentant al clerului, care le-a fiert. Lichidul obtinut avea sa fie intaia cafea din istoria omenirii. Mentionata pentru prima data intr-un document din secolul al IX-lea, cafeaua este adusa, la sfarsitul secolului al XVI-lea, in Europa. Cu toate acestea, englezii si rusii pastreaza mai vie traditia ceaiului. Spaniolii sunt cei care infiinteaza plantatii de cafea in America de Sud. Fie ca este vorba de cafeina, teina, guaranina sau alte substante de http://www.bizcafeshop.ro/skin/frontend/bizcafe/default/images/media/espresso-academy/cafea-clasica-vs-espresso.jpgacest gen, plantele ce le contin si care au proprietati tonice au devenit importante in viata noastra, folosirea produsilor care le contin fiind deja cotidiana.

Arborele de cafea
In afara de gustul bun, consumatorii de cafea apreciaza si efectul energizant, stimulator. Cafeaua mareste atentia si creste activitatea intelectuala; imbunatateste memoria si gandirea logica, datorita impactului pozitiv pe care il are asupra functiilor cognitive. Contine antioxidanti care pot ajuta in prevenirea bolilor de inima si a cancerului. Studiile au demonstrat ca se reduce cu 25% posibilitatea de dezvoltare a cancerului de colon la consumatorii a doua cani de cafea zilnic.

O alta legenda… In Valea Iordanului au fost gasiti noua smochini fosilizati, datand cam din jurul anului 9.400 i Hr. In cartea Genezei din Vechiul Testament scrie ca, dupa caderea in pacat, Adam si Eva si-au acoperit goliciunea trupeasca cu frunze de smochin. In Roma antica, smochinul era considerat un arbore sfant, pentru ca lupoaica i-a alaptat pe Romulus si Remus sub un smochin.

Smochinul / smochinele
http://www.egenial.ro/pics/mediu/1634.jpgSmochinele contin fibre, potasiu, magneziu, mangan, calciu. Potasiul tine sub control tensiunea arteriala si fibrele controleaza nivelul greutatii corpului. Calciul asigura densitatea necesara unui sistem osos sanatos.

Unii cercetatorii americani spun ca un consum regulat de cereale si fibre, categorie in care intra si smochinele, micsoreaza cu pana la 50% riscul aparitiei cancerului la san la femei, in special dupa menopauza.

Pe langa fibre si minerale, smochinele contin si vitaminele A, B si C, vitamine care stimuleaza procesul de imunitate si previn aparitia virozelor respiratorii in perioada toamna, iarna.

Datarita vitaminei A, smochinele ajuta la mentinerea unei vederi sanatoase.

Persoanele care au probleme digestive pot consuma smochine datorita efectului lor laxativ.

Pentru ca sunt energizante, smochinele se recomanda sportivilor, persoanelor care depun efort fizic sau intelectual de durata, copiilor, convalescentilor si persoanelor in varsta.

Persoanele care sunt bolnave de diabet trebuie sa stie ca in stare proaspata, smochinele au 15% zaharuri. Uscate, la soare sau industrial, procentul de zaharuri se tripleaza.

Catina
Contine un complex de principii biologic active cu efecte terapeutice dovedite.
Fructele de catina contin acizi grasi nesaturati (linoleic si linolenic) care au rol trofic. Catina este un foarte bun tonic general. Este indicata in hipovitaminoze, astenie psihica si fizica, surmenaj, stari de convalescenta, cresterea performantelor sportive, dar si in caz de ulcer gastric si duodenal. Contine vitamine cu actiune antiscorbutica, ce intervin in procesul de eliminare a toxinelor, in reglarea metabolismului glucidic si a celui proteic.

Aloe
Creste rezistenta organismului (in stari imunitare deficitare), este detoxifiant in tratamente de dezalcoolizare sau pentru narcomanii si fumatorii care vor sa renunte la viciu. Este un supliment nutritional natural, un tonic general, recomandat pentru multe afectiuni, dar si celor ce vor sa-si sporeasca starea de bine.
Stimuleaza regenerarea celulara si vindecarea ranilor; normalizeaza metabolismul si detoxifica organismul. Se foloseste cu succes ca tonic post-operator.

Guarana
Este o planta tonifianta, bogata in guaranina, ce garanteaza recuperarea fizica rapida. Are efect de excitant nervos si este indicata a se administra la un interval de timp nu mai scurt de 16 ore. Semintele au fost utilizate ca stimulent natural de sute de ani de catre indienii din Amazon. Imbunatateste memoria, mareste vitalitatea, scade apetitul, ajuta la reducerea stresului, intareste imunitatea. Revigoreaza, oferind un surplus important de energie. Guarana are proprietati de imbunatatire a starii psihice.

Ginsengul
Are efect stimulator. Produsele care se gasesc in farmacii si care contin ginseng pot fi numite adevarate cocteiluri de energie. Este recomandat structurilor mai putin robuste, care au o rezistenta redusa la efort si intemperii. Este de folos persoanelor in convalescenta, mai in varsta, care se confrunta cu perioade de epuizare fizica sau intelectuala. Normalizeaza activitatea sistemului nervos central, diminueaza oboseala, grabeste recuperarea dupa boala, activeaza circulatia sangvina, regleaza digestia, tonifica pielea.

Gingko
Este indicat in stari de oboseala, tulburari de memorie si concentrare, ameteli, cefalee, maini si picioare reci, crampe musculare. Produsele pe baza de Gingko biloba imbunatatesc capacitatea de stocare a informatiilor, reducand pierderile de memorie, amelioreaza functionarea creierului, cresc viteza cu care sunt transmise informatiile, ajuta in cazul depresiilor, au efect antistres si anxiolitic, ajuta in cazuri de activitate cerebrala redusa, in modificarea comportamentului social si in tulburarile afective sau somatice.

Alte surse de energie :

- Dovleceii pun în mişcare meridianele energetice, fortificînd în special funcţia digestivă.
- Ouăle au grăsimi sănătoase, vitaminaele B şi D, fiind considerate drept cea mai bună sursă de proteine.
- Apa reglează temperatura corpului şi a circulatiei sangvine, mai ales atunci cînd facem efort fizic sau cînd sîntem stresaţi şi vlăguiţi.
- Ceaiul verde, prin substanţele tonice conţinute, asigură o bună funcţionare a sistemului nervos, alungă oboseala şi protejează de cancer.
- Cafeaua, prin cafeina conţinută, ajută atunci cînd avem de lucru, produce „trezirea cerebrală“ sporind atenţia şi capacitatea de memorare. Din păcate, efectul ei e de scurtă durată.
- Iaurtul e o sursă importantă de calciu, întăreşte oasele, iar carbohidraţii conţinuţi sporesc energia organismului.
- În vreme ce grăsimile rele te fac să te simţi greoi şi obosit, grăsimile bune (ulei de masline, peste, avocado, nuci şi seminţe) dau energie.
- Mierea de albine şi propolisul sînt alimente minune care nu numai că reechilibrează starea generală a organismului, dar conferă o vitalitate greu de egalat de alte produse naturiste.
- Carnea de pui la grătar are efectele echilibrante asupra sistemului energetic al organismului fiind vizibile în timp.

Băuturile energizante te epuizează

• Bauturile energizante la care apelăm atunci cînd sîntem epuizaţi oferă organismului o doză de energie uneori prea mare. Aceste băuturi conţin zahăr, cafeină, vitamine, un aminoacid numit taurină. Efectul este, aşa cum spune şi numele băuturii, unul tonic. Dar preţul revigorării rapide este plătit cu tulburări ale ritmului cardiac, deshidratare, insomnie. În general, efectul durează două ore, după care sîntem mult mai obosiţi decît înainte de a consuma băuturi energizante. Aceasta pentru că aceste lichide nu aduc un surplus de energie, ci îl consumă pe cel din rezervele organismului, iar cînd acestea sînt epuizate, nu mai rămînem decît cu o mare oboseală şi un număr mare de calorii.

1,189 total views, 1 views today


All images contained in this blog were found on the internet. If by anyhow any of then is offensive to you, please contact us asking for the removal. If you own copyrights over any of them and do not agree with it being shown here, please send us an email with ownership proof and we will remove it - camilressu /-/gmail/dot/com

Share This Post

Related Articles

Leave a Reply

Powered by Baju Grosiran
WordPress SEO fine-tune by Meta SEO Pack from Poradnik Webmastera